Jdi na obsah Jdi na menu

Kniha návštěv

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

František - Z Novinky

Jako vždy moc pěkné fotografie.
Poznal jsem Bečkov a Královecký Špičák.
Vodu pouze tipuji na nádrž Bukowka.

Beda - Fotoalbum

Musím uznat, že tak krásný WEB jsem dlouho neviděl. Krásně seřazené snímky, pokaždé, když ho navštívím, úžasně si odpočnu a zavítám do světa kde nikde nikdo není :-)

Franta - Letní Rozkoš 2018

Moc pěkné fotky a na léto překvapivě průzračná voda.

Vladimír L. - krajiny

Krásné snímky nádherných míst.Skvělá práce Richarde.

Petr G. - Filozof v krajine

Nie som odborník na fotografiu.Ale mám rád zábery krajiny.Kdekoľvek sa nachádzam ,,skenujem,, pohľadom okolie.Hlavne hory,ale aj roviny majú svoje čaro.S Rišom sme prežili spoločné detstvo a sme dodones priatelia.Viem že v jeho duši sídli aj filozof.A duch toho filozofa je vidieť,ako bolo už konštatované v tejto knihe návštev, aj na týchto pekných fotografiách.
Rišo, len tak ďalej,teším sa na ďaľšie tvoje fotografie.

LR - krajinářská fotografie

autorovi patří obdiv za estetické zachycení prchavých okamžiků mnohdy všední reality prostředí, v kterém trávíme své životy a nejsme schopni ocenit poetickou krásu přírody

Franta - rybníky

Ahoj Ríšo,
vždy se rád podívám na fotografie z přírody. Obzvláště tam kde máš vodu, mají pro mě vždy své kouzlo.

Beda - Polská Jezera

Polská jezera - foto opravdu vydařené, skvělé světlo u mě TOP je východ slunce v mlze foto 28

Hanka Kučerová - Chorvatsko

Zdravím Richarde, moc se mi líbí nové fotky z pobřeží Chorvatska. Obzvlášť ty kde jsou nasvícené nádherným světlem kameny a vlny . Hanka

Tomáš M. - novinky v galerii Chorvatsko

Ahoj Ríšo, poslední várka fotek z Chorvatska se ti moc povedla!

Tomáš M. - pozdrav z Trutnova

Pěkné stránky Ríšo, fotografie jako vždy perfektní. Teším se jak stránky budeš průběžně aktualizovat.

Jana - úchvatné

Ahoj Ríšo,
konečně jsem se dostala k PC a prohlédla jsem si tvoje stránky moc pěkné
snad si to přečteš ješte v ČR

Ruda R. - recenze

Má se za to, že chceme-li vidět na fotografickém snímku více, než jenom jakýsi určitý záznam určitého výseku z přírody, klade se důraz na oduševnělost (výstižnost). Může se to i jinak popsat, jako situace, kde se setkáva nitro fotografa s nitrem samotné přírody, kde výsledkem může být i spirituální pojetí fotografie. Bylo by ke škodě, kdyby se digitální fotografický přístroj stal jenom nástrojem k dosažení funkce nějakého moderního zápisníku. Proto každy snímek (fotografie) by měl být čítankou, ve které se citlivě, s osobitým viděním umocní námět zobrazování, nabízené našemu lidskému oku. A vytříbeným smyslem pro krásu tvarů (línie) se povznést a zvláštním způsobem povýšit svůj pohled na detail. Umět se zkrze hledáček dívat na "všední" útvar krajiny a tak se utvrdit o kráse skutečného hmatatelného světa. A to se Reichovi Richardovi daří. Na malé ploše PC monitoru se udála bitva, o co nejlepší vyjádření jeho životní filozofie. Vše za přispění nejrozmanitějších obrazových výpovědí, z jeho nejúpřimnějších mýšlenkových tvůrčích dovednosti. Tak jako do širších souvislostí z mnoha zorných uhlů, tak i co do vlastní autorské výpovědi, jak nejlépe zobrazovat skutečnost (svět kolem nás). V konkrétním případě ze série snímku z Chorvatska, se autora dotkla ochota učit se poznávat, zobrazovat doposud pro někoho neznámá a krásna místa, z dílny našeho "Inteligentního designéra". A tak nám autor vydáva své svědectví ve snímcích, způsobem jemu vlastním. Když dokáže citlivě naslouchat šumu moře. Svým nasloucháním a viděním si buduje vlastní cestu, od detailu k celku. Pro tento okamžik komponovaného obrazu, vytvořeného skrze malinkatý výsek skutečné krajiny. Zvláště v nevšedném "dialogu s mořem" se autor vyjadřuje, že je schopen "ho vidět jako...živé, jako klidné,...nebo bázlivě dřímající v oparu každého jitra". Tomuto moři je hluboce vděčný, že mu dovoluje aby ho tak dlouze "obtěžoval", až nám autor konečně může sdělovat svá určitá svědectví. Podmanivě na mě působí Reichovo kultivované a citlivé pojetí a taktéž zpracování samotného snímku. Nevtíravou, ale přitom "lstivou" formou se autor vyjadřuje, že umění má co činit se samotnou rozumovou úvahou. A že samo umění není založeno na náhodilém cvakání fotografické spouště. Jeho zobrazovací výpověď, je konkrétní ukázkou pro vyjádření k bohatství vnitřních vztahů a a zobrazované skutečnosti. Na závěr bych si dovolil poznamenat, že autor snímků se může uplatnit jako "řečník", se svoji vlastní kultivovanou fotografickou "mluvou" a kdykoliv se odvážit předstoupit před veřejnost se svoji autorskou výpovědi.